16 Mayıs 2011 Pazartesi

İletişim teknolojilerinin gelişimi üzerine röportaj

Merhaba ben umut Malkoç.  İletişim teknolojilerinin gelişimi üzerine babam, 50 yaşındaki Hüsnü Malkoç  ile yaptım.
Eski ve yeni medya arasında ki farklar nelerdir?
Eskiden tek tip gazeteler  varken şimdi internet gazeteciliğinden tutunda cep telefonundan bile gazete okunabiliyor.Ben bile zaman zaman bilgisayardan gazete okuyorum artık. Bizim zamanımızda gazetelerin sayısı bile sınırlıyken şimdi sayısız ve birbirinden farklı bir çok gazete var. Eski ve yeni  medyanın bence en büyük farkı  bilgiye, habere ulaşmak. Şimdilerde çok daha kolay; her ne kadar yeni nesil gençliği bunu kullanamasa da.
Medyanın gençler üzerindeki etkisi hakkında  ne düşünüyorsunuz?
Medyanın gençlere  sunduğu bir çok güzel olanak var. Fakat etkilenmeye müsait oldukları yaşlarda medya nın onları kötü etkilediklerini de düşünüyorum. Özenti ve sorumsuz bir geçlik yetişiyor ve bunda medyanında payı olduunu söylemek lazım bence. Çağ  değişti tabi ama benim zamanımda kızların içki içmesi gece  kluplerine gitmesi eskiden normal karşılanmazdı. Ama televizyonlarda göre göre bunlara artık alıştık ve bize normal gelmeye başladı.
Gazeteciliğin  geldiği noktada internet gazeteciliği hakkında ne düşünüyorsunuz?
Daha önce de söz ettiğim gibi  artık her türlü bilgiye, habere ulaşmak daha kolay. Ben kendi adıma  internet gazeteciliğinin yararlı olduğunu düşünenlerdenim. Her çeşit görüşe ulaşmak mümkün bu sayede çünkü.  Ayrıca  haberin parayla ulaşıldığı zamanlarda geride kaldı. Artık habere ulaşmak hem kolay  hem de  ucuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder